nedeľa 9. októbra 2016

Plnené papriky

Máme tu jeseň a ja som sa pozrela na posledné recepty blogu a vyzerá to tu už viac na pečenú ako varenú :). Takže preruším túto sériu pečenia a pridávam niečo z varených receptov, ktorý ja osobne veľmi ľúbim :). Plnené papriky to boli moje letné prázdniny, asi som to tu už spomínala pri tekvicovom prívarku, ale tieto zeleninové jedlá som mohla jesť na striedačku celé leto :).No ono to nie je až tak čisto zeleninové, však áno, ale výborná kombinácia paprík, paradajok, mäsa a ryže to môže byť! U nás doma sa robila plnená paprika vždy z bravčového mäsa, ale ja som trošku recept pozmenila a použila som mäso kuracie. Plnené papriky nie sú príliš fotogenické, ale zato sú preveľmi jedlé :).


Plnená paprika
paprika cca 5 ks
500 g vykostených kuracích stehien bez kože
1 šálka guľatozrnnej ryže
3 vajcia
2 cibule
cesnak
čierne korenie
soľ
2 litre domáci paradajkový pretlak (ak nemáte domáci , samozrejme aj kúpený :), prípadne množstvo podľa potreby)
masť/olej
bylinky a korenie podľa vašej chuti 
nožík, varecha, hrnce, miska, doska na krájanie 


Postup: 
Papriky si umyjeme a vyberieme z nich semienka (odrežeme časť pri stopke a vyrežeme ich nožíkom). Umyjeme si ryžu a necháme si ju na sitku odtiecť.  Cibuľu si očistíme, nakrájame na drobno a upražíme si ju na oleji do zlatista, pridáme ryžu osolíme, podlejeme vriacou vodou a uvaríme ju domäkka.


Vykostené kuracie stehná umyjeme a nakrájame si ich na drobné kúsky, ak chcete môžete si ich aj pomlieť. Na masti si opražíme druhú cibuľu (očistená, pokrájaná), pridáme cesnak (očistený, nakrájaný) a pridáme mäso. Mäso si opečieme, okoreníme (pridáme korenie aké nám chutí) ja  som pridala chilli pastu, čierne korenie a samozrejme soľ. 


Prikryté mäso podusíme do mäkka (čas prípravy závisí od mäsa a aj či sme ho nakrájali, alebo namleli). Odporúčam mäsko pripraviť intenzívnejšej chuti, nakoľko ho budeme miešať s ryžou ktorá nám chuť zjemní. 


Hotovú ryžu a mäso preložíme do misky, dobre premiešame, necháme čiastočne vychladnúť a pridáme vajíčka, opäť dobre premiešame aby sme mali vajíčka v celej hmote.
Pokiaľ nám chladne pripravená ryža s mäsom, do väčšieho hrnca si nalejeme paradajkovú šťavu, podľa potreby pridáme vodu (v závislosti od koncentrátu paradajkovej šťavy/pretlaku) a privedieme ju do varu. Dôležité je aby bolo v hrnci toľko šťavy aby sa nám tam papriky v pohode celé ponorili. 


Teraz je ten správny čas aby sme do hmoty ktorou budeme plniť papriky pridali čerstvé bylinky (ak to teda chceme urobiť :)), ja som pridala veľa, veľa nadrobno sekanej petržlenovej vňate

.

Bylinky do hmoty taktiež rovnomerne vmiešame a pripravenou hmotou naplníme pripravené vykuchané papriky. Hmotu do paprík dobre natlačíme (ja to robím rukou) a naplnené papriky vkladáme do vriacej paradajkovej šťavy. Pokiaľ nám ostala ryžovo-mäsová hmota, môžeme si z nej vytvarovať gule a tieto rovnako ako papriky uvariť v paradajkovej šťave. Papriky vkladáme do omáčky na uvarenie vždy prvé aby sa nám uvarili a zmäkli, neskôr pridávame gule. Gule nerobíme veľmi veľké, aby sa nám dobre uvarili. Samozrejme pri takomto spôsobe sa nám občas nejaká guľa rozpadne, ale mne to vôbec nevadí a robím to len týmto spôsobom a veľmi nám to chutí aj napriek nie príliš dokonalému vzhľadu :).


Plnené papriky môžeme jesť len tak bez prílohy, alebo s chlebíkom, knedľou či s varenými zemiakmi, fantázií a chutiam sa medze nekladú. Ja by som ju jedla aj každý deň :) , tá chuť paradajok a paprík ma v tejto kombinácii len tak neomrzí :).
Krásne farebné jesenné hodovanie ! :)


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára