pondelok 23. februára 2015

Mrkvová torta

Carrot cake - ďalšia úžasná sladkosť zo zeleniny :), už druhý recept z mrkvy ! :) Prvý krát som ho ochutnala v Anglicku kde som naozaj vôbec nemala chuť ochutnať mrkvový koláč. Objednala som si ho tam akýmsi nedopatrením keď som len prstom cez sklo vitrínky ukázala na pekne vyzerajúcu tortičku :). Až potom keď som ju ochutnala som začala sliediť po názve tejto parádne trafenej torty. No bolo to proste mňam, mňam, mňam! Ó áno, bola to ona-Carrot cake :).


Po návrate z GB som neprestávala myslieť na tú super chuť, a tak som si recept našla priamo na anglických stránkach a asi pred piatim rokmi som ju upiekla po prvý krát. Musím povedať že som mala obavy, ktoré vo mne rástli po komentoch mojej drahej mamičky, ktorá ma počas pečenia zneisťovala tvrdením, že takto dlho sa to predsa piecť nemôže, takže z toho určite už nič nebude :))). Napriek všetkému sa to čuduj sa svete podarilo a bolo to aj vynikajúce! Dôkazom je táto fotka torty z mrkvičkami (fotené mobilom pred piatimi rokmi večer- toť na margo kvality snímky :)))) 


Takže po tomto prvotnom vydarenom pokuse sa torta zaradila medzi pečené recepty moje obľúbené :).
Tentoraz som ju upiekla ako tortu na krst a ozdobila som ju s láskou a srdiečkami :).

Carrot cake

Korpus:
500 g mrkvy postrúhanej na jemno 
400 g polohrubá múka
6 vajec
300 g kryštálový cukor
150 g sekané vlašské orechy, pred sekaním si jadrá orechov prehrejte na panvici - budú chutnejšie
200 g rozpustené maslo
1/2 čl soľ
1 čl sóda bikarbóna
2 čl prášok do pečiva
2 čl mletá škorica



Plnka:
125 g masla
250 g Lučiny bez príchute :) /nátierkové maslo -natural smotanové
120 g práškový cukor

tortová forma, papier na pečenie, mixér, miska, varecha, strúhadlo, sekané orechy na ozobenie



Postup:


Mrkvu si očistíme, postrúhame na jemnom strúhadle. Do mixéra si dáme vajíčka, kryštálový cukor a vymiešame  dopenista, primiešame všetky ostatné ingrediencie na korpus. Všetko spolu dobre premiešame. Mrkvu si môžeme trochu vyžmýkať rukami pokiaľ sa nám zdá byť priveľmi šťavnatá. Spodok formy si vystelieme papierom na pečenie (obkreslíme si formu a vystrihneme presný kruh aký potrebujeme).  Cesto si vlejeme do formy a pečieme vo vyhriatej rúre na 180°C, prvých 20 minút , neskôr teplotu uberieme na 160°C. Korpus sa pečie okolo hodiny, závisí to od šťavnatosti korpusu, vyskúšajte upečenosť korpusu špáradlom.


Upečený korpus vyberieme z formy a necháme ho vychladnúť na mriežke. Krém si vymiešame z masla, lučiny/nátierkového masla a cukru. 
Po vychladnutí korpus rozkrojíme (podľa výšky korpusu na jednu alebo dve časti) a naplníme krémom, zvyšný krém natrieme na vrch a bok torty a ozdobíme sekanými orechmi. Ozdoby na tortu som urobila z marcipánu a nafarbila som ho mrkvovou šťavou.


Takže ozdobte si tortičku podľa príležitosti - mrkvičky na Veľkú noc, srdiečka pre tých ktorých ľúbite ... :)


Vyskúšajte si upiecť tortu zo zeleniny a určite neoľutujete ! :)))

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára