sobota 15. augusta 2015

Jogurtové dolky alias lievance

Veru lievance, v detstve sme im hovorili dolky a robili sa na špeciálnej panvici ktorá mala v sebe šesť preliačin na naliatie dolkového cesta. Pamätám si ako som stála cez prázdniny u babky v kuchyni a chcela som pomáhať pri varení. Dostala som dôležitú úlohu - otáčať dolky na panvici vidličkou. Najprv som ich podvihla aby som videla či už sú krásne hnedo-zlaté a potom som ich otáčala, prípadne mastila panvicu olejom. Ukladali sme ich na veľký tanier a keď boli hotové, natierali sme ich domácim lekvárom a spájali po dve. Robili sa dva druhy doliek s marhuľovým alebo ríbezľovým lekvárom. :) To je moja voňavá spomienka na krásne letné prázdniny. Leto sa mi spája s dolkami, palacinkami, parenými buchtami, ovocnými guľami, hríbovou praženicou, tekvicou, plnenou paprikou, lečom - toto sú jedlá ktoré dokážem jesť bez omrzenia celé leto :). Dnes to budú dolky - teda lievance, nie je to originál recept od mojej babičky, ale je veľmi jednoduchý a dolky sú jemnučké.



Jogurtové dolky:
Cesto:
500 g bieleho smotanového jogurtu
200 g hrubej múky
1/2 sáčku prášku do pečiva/vínny kameň
2 PL kryštálového cukru
2 vajcia
soľ

olej, lekvár, ovocie, tvaroh
miska, metlička na miešanie, lyžica/naberačka, obracačka na lievance (nožík, vidlička), tanier


Postup:
Do misky si vyklopíme biely jogurt, pridáme cukor, štipku soli, vajíčka a metlou premiešame na kompaktnú hmotu. Do múky si pridáme prášok do pečiva a zamiešame ju do jogurtovo-vajíčkovej zmesi, miešame kým nemáme rovnomernú hmotu.  


Panvicu si vymastíme olejom (ja som použila kokosový olej) , necháme si ju dobre rozohriať a polievkovou lyžicou nalievame na panvicu kôpky cesta priemeru asi 10 cm (môžu byť samozrejme aj menšie, či väčšie - záleží od Vás :)). Chvíľku počkáme a dolku prevrátime na druhú stranu. Farebne by mali byť zlatohnedé (viď foto).


Dolky servírujeme s lekvárom, tvarohovou penou (rozmixujeme tvaroh s cukrom a trochou bieleho jogurtu), alebo ako my s čučoriedkami (za čučoriedky ďakujem drahého rodičom :)).
Krásne letné maškrtenie prajem !

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára