štvrtok 19. marca 2015

Bravčové stehno špikované cesnakom v balsamico omáčke

Prichádza ďalší mäsový recept z bravčového mäsa, tentokrát to nie je panenka (moja obľúbená :)), ale bravčové stehno. Stehno zvykla mamina občas použiť namiesto karé na rezne, alebo len tak na prírodno, alebo s hríbikmi. Tento recept s bravčovým stehnom je iný, ale musím povedať, že veľmi vydarený. Opäť som sa inšpirovala pánom kuchárom Ihnačákom a dávam klobúk dole - skutočne prekvapivo chutný recept (i keď spočiatku som trochu pochybovala ako to dopadne :)). Nenechajte sa odradiť kombináciami ingrediencií a skúste, budem Vám chutiť rovnako ako nám. A pozrite sa na tie fotky, nie je to krása :) ?!



Stehno plné chutí:

pekný kus bravčového stehna (orech- mäsiar bude vedieť :))
cesnak
bobkový list
korenie
soľ
1,5 dcl aceto balsamico čiže balsamicový ocot - musí to byť naozaj tento, pokiaľ ho nemáte ani to neskúšajte
2 PL trstinový cukor
1 pl masla
bravčová masť
0,5 l vývaru 



Postup:
Bravčové stehno si najprv upravíme na povrchu, pokiaľ máme "orech" tak nemusíme, ak sú na povrchu nijaké blany tak ich poodrezujeme,(samozrejme najprv si ho umyjeme :)) Upravené mäso si rozdelíme na približne rovnaké kusy (ja som môj asi 1,2 kg kus rozdelila na 4 časti) a narežeme si ich na vrchu (urobíme si do mäsa otvor asi do 3/4 hrúbky) a vložíme (napcháme :)) si do každého zárezu jeden bobkový list a dva cesnaky. Urobíme to tak s každým kúskom mäsa, keď máme naplnené mäso si osolíme a okoreníme.


V hrnci v ktorom si budeme mäso aj dusiť si rozpustíme bravčovú masť a mäso si v ňom sprudka opečieme zo všetkých strán aby sa nám zatiahlo a pekne zhnedlo :). Opečené mäso si dáme na jednu stranu hrnca, uberieme na teplote a do hrnca si nasypeme cukor ktorý pozorne sledujeme aby nám skaramelizoval - pozor aby sa nám nespálil - mal by horkú chuť. 



Hneď ako sa nám spraví karamel nalejeme si naň balsamicový ocot, miešame kým sa nám karamel nepustí a balsamico trošku neodparí cca 1 minútu a prilejeme vývar. Mäso si v hrnci rovnomerne rozmiestnime a lyžicou si mäso polejeme šťavou. Prikryté pomaly dusíme a pravidelne celé polievame omáčkou (asi každých 10 minút) pokým nám nezmäkne. 


Kým sa nám mäso dusí, môžete si k nemu spraviť ako prílohu zeleninu na masle a cesnaku - tak to jedol drahý (brokolica, karfiol, anglická zelenina), alebo ako som ho jedla ja, umyte si rukolu a cherry paradajky.
Keď máme mäso mäkké, vyberieme si ho z hrnca a do omáčky pridáme maslo, premiešame. Mäso servírujeme na zelenine a prelejem ho omáčkou. Tak teda dobrú chuť :).

  



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára