streda 3. decembra 2014

Hovädzie líčka

Z čias môjho pôsobenia medzi pánmi mäsiarmi :) som neraz počúvala debatu o gulášiku z hovädzích líčok, o tom najjemnejšom mäsku a nenapodobiteľnom guláši z neho. Pravdu povediac som na to po nijakom čase zabudla, až som jedného dňa stála v rade u mäsiara a pani predo mnou sa pýtala či majú hovädzie líčka. A mali! Kúpila som ich aj ja, aj keď som zatiaľ netušila čo s nimi, ale chcela som ich určite vyskúšať. Keď som si ich priniesla domov a vybalila ich bola som prekvapená až sklamaná. Toto má byť tá super lahôdka!? Kusy mäsa vo veľkosti dlane pomerne tuhej konzistencie, ktoré šli skutočne z tuha krájať. No keďže sa nevzdávam (boli aj dosť drahé) - šla som do toho! Na nete som našla recepty, ktoré mi na prvý pohľad príliš nevyhovovali  a tak som teda urobila ten akoby guľáš :). Poviem Vám je to šichta, ale výsledok naozaj stojí za to. 



Legendami opradené hovädzie líčka :)

hovädzie líčka -koľko zoženiete :) my sme zohnali 2 ks
cibuľa - hovorí sa koľko mäsa toľko cibule :)
bravčová masť
červené víno
voda
soľ
čierne/červené korenie
čili paprika alebo sladká pokiaľ nemusíte štipľavé
rozmarín
hrniec a veľa, veľa času... (a to fakt)



Postup:

Hovädzie líčka si umyjeme a ak máme na ich povrchu blany, tak ich nožom odstránime. Líčka si krájame tak aby sme priečne krájali svalovinu a šľachy ktorými sú prerastené - ide to naozaj z tuha. 


Nakrájame si ich na kúsky asi ako na guľáš. Očistíme si cibuľu a nakrájame ju na kocky. 


V hrnci v ktorom budeme líčka variť si rozpustíme bravčovú masť, upražíme si cibuľu a pridáme nakrájané líčka. Miešame ich pokým sa nám nezatiahnu, prilejeme vodu aby bolo mäso zakryté a prikryjeme pokrievkou. Mäso v tejto fáze v žiadnom prípad nesoľte (asi by nezmäklo nikdy :)). 


A teraz potrebujete veľa, veľa času, nakoľko líčka varíme do mäkka, čo znamená že sa nám musia šľachy v mäse úplne rozpustiť. Priznám sa že my sme ich varili asi 6 hodín pokiaľ nám zmäkli. Líčka podlievame červeným vínom a vodou, na nete som sa dočítala  že sa má podlievať vývarom, čo je podľa mňa príliš. Korenie, rozmarín, papriku pridávajte v druhej tretine varenia a soľte až keď vám mäso naozaj zmäkne. Pri varení, najmä ku koncu, dávajte pozor nakoľko vám pustené šľachy z mäsa vytvoria glejovitú šťavu ktorá sa ľahko pripeká na hrniec - takže častejšie miešajte a podlievajte. 


Ak zvládnete tieto peripetie naozaj sa dočkáte veľmi dobrého jedla - mäsa ktoré sa dá krájať lyžicou. Drahý stále hovorí - keby sme mali tlakový hrniec bolo by to určite za dve hodiny! Tak skúste a napíšte či to tak naozaj je :). 
Podávame s knedľou, alebo len tak s chlebíkom.

P.S. fotku dokončených líčok som už nezvládla, dúfam že mi to po tom 6 hodinovom maratóne odpustíte.

P.S.2: napriek všetkým peripetiám sme ich varili už 3- krát (po čase vždy zabudnem čo to je), alebo tá chuť ma vždy presvedčí ? :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára