streda 19. novembra 2014

Bábovka moja najlepšia :)


Bábovku podľa tohoto receptu pečiem už veľmi dlho. Bol to asi prvý koláč ktorý som samostatne upiekla bez pomoci. Mamina ma vždy nabádala upeč bábovku, nuž som upiekla. Poznáte to, v určitom veku je príprava jedla absolútne druho až treťoradou záležitosťou. Tak som to brala ako nutnú povinnosť a snažila som si to čo najviac uľahčiť. Takže som rôzne postupy opísané v recepte spojila a aj urýchľovala :). Výsledkom väčšinou bolo, že som z bábovky po upečení oškrabávala zuhoľnatenú vrstvu a masívne som ju zasýpala práškovým cukrom. Ale vždy bola veľmi chutná a časom som jej dopriala viac času na nižšej teplote a výsledok bol dokonalý! Vždy mala úspech a preto nebol dôvod opúšťať overené. Tak tu máte moju obľúbenú časom a skúsenosťami overenú bábovku :).

Bábovka moja dvojfarebná :)

20 dkg kryštálového cukru (u nás doma sa do cesta vždy dával kryštálový)
1 vanilkový cukor (nakoľko mám v pohári s kryštálovým cukrom vanilkové lusky- nedávam)
4 vajíčka (závisí od veľkosti vajec a formy, teraz mám väčšiu formu - dávam o jedno viac)
20 dkg hladkej múky
1 prášok do pečiva (dávam vínny kameň)
1 dcl oleja
1 dcl vody
kakao


Postup:
Je to veľmi jednoduché a preto také parádne, takže:
Vajíčka s cukrom vymiešame do krásnej svetložltej hmoty (najlepšie je to v mixéry). Ako vidíte žiadne "extra bielka a extra žĺtka" - tak to síce bolo uvedené v pôvodnom recepte, ale moja skúsenosť - vôbec žiaden rozdiel som nezbadala takže načo si to komplikovať. Keď máme vajíčka s cukrom krásne do "peny" vymiešané, pridávame postupne múku s práškom do pečiva, olej, vodu a miešame - najlepšie mixérom. Formu na bábovku si vymastíme bravčovou masťou, alebo kokosovým olejom (s týmito dvoma mám výborné skúsenosti) a vysypeme múkou. 


Vymiešané cesto vlejeme z časti do formy asi tak 2/3 cesta, do zvyšnej 1/3 si pridáme kakao(od oka ja dávam také dve čajové lyžičky) a vlejeme na cesto po celom obvode. 


A šup do rúry na 180°C - asi tak na 15 minút (kým sa nám zdvihne) a potom uberieme na 150°C a pečieme kým sa nám neupečie :) 

Doba závisí od mnohých faktorov takže ja asi po 35-40 minútach skúšam špajdlou ako sme na tom. A podľa toho pokračujem v pečení, alebo vyberám. Nechávam ju trošku vychladnúť - keď je vonku chladnejšie než v kuchyni - vyložím na balkón, potom obehnem po obvode a okolo nohy( bábovkovej formy) oddelovačom (nožom, alebo v mojom prípade stierkou) a vyklápam na pocukrovaný podnos, alebo tanier.


Mňam ! :)


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára