sobota 8. novembra 2014

Pečeňovka - domáca paštéta

Paštéty patrili a u niekoho ešte stále patria k občasným raňajkám, desiatam či k rýchlej večeri (a možno aj k základu stravy : / ). Pamätám si časy stanovačiek keď základom akej-takej "trampskej" (v kempe :)) výbavy patrili rôzne druhy konzervovanej potravy - paštéty ako Májka, Bôčiková nátierka a samozrejme nechýbal ani Lunchmeat :). Pravdu povediac som si od paštét dala dlhšiu pauzu, časom žiaľ akosi stratili na "lesku"(kvalite). V dnešnej dobe už naozaj dostanete kúpiť výborné paštéty (nemyslím tým paštéty v bežných supermarketoch), len sa treba poobzerať kde na ne ísť a zaujímať sa aj o ich zloženie. Pečienkovú paštétu nám robievala doma aj moja mamina, ja som si ju trošku poupravila na svoju chuť a o recept sa podelím :).


Pečeňová paštéta - domáca :)

500g kuracích pečienok (množstvo podľa toho koľko toho chcete robiť)
bravčová masť 
2-3 ks cibule (podľa veľkosti cibule)
2-3 ks jabĺk 
2 dcl červeného vína :)
soľ
korenie (ja dávam ako ste si všimli červené korenie, môže dať aké chcete)
tymián
hrniec s pokrievkou, ktorý môže ísť do rúry (alebo iná podobná nádoba), mixér

Postup:

Pečienky si poumývame a očistíme (ja vyrezávam hrubé žilky, občas tam býva aj kúsok žlče, aj obličky - všetko bez milosti odstraňujem). Ak sú všetky pekne očistené (je to trošku babračka) do hrnca v ktorom ich budeme pripravovať si dáme bravčovú masť- dávam trochu menej ako polovicu z množstva pečienok (pri objem 500g pečienok asi 2 - 2,5 dcl masti). na túto masť dáme pečienky. 


Ošúpeme si cibuľu, očistíme jablká, odstránime jadrovníky a nakrájame (jablká aj cibuľu) na štvrťky a vložíme ich k pečienke, pridáme korenie (nesolíme!) a nalejeme cca 2dcl vína, prikryjeme pokrievkou a dáme piecť do rúry na 180°C. 



Pečieme prikryté cca 25-30 minút, potom odokryjeme a redukujeme tekutinu ešte asi 10 minút. Vyberieme z rúry a necháme vychladnúť - čiastočne (nie aby nám "sadol" tuk) dáme do mixéru, posolíme a rozmixujeme na "paštétovú" konzistenciu. 





























Nalejeme do pripravenej nádoby (nádob) a vrch zalejem bravčovou masťou. Pokiaľ nemáte masť môžete použiť maslo, uskladňujeme v chladničke- nevydrží tak dlho ako paštéta z konzervy ale je neporovnateľne lepšia ! :)




P.S: Korenie do paštéty (ináč u nás sa vždy hovorilo paštéka a u vás ?) si môžete prispôsobiť svojej chuti, kľudne pridajte aj niečo štipľavé. A ako bonus pod článkom - RETRO  príspevok o paštétach aj s receptom na korenie do paštét (ja som ho zatiaľ neskúšala).

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára