utorok 11. novembra 2014

RETRO Pečené kurča s horčicou

Prinášam recept ktorý som nikdy predtým neskúšala, nechutnala a vybrala som ho zo Slovenskej ľudovej kuchárky pre každý stôl - teda aj pre ten náš :). Ako predslov k receptu som si vybrala krásny článok z tej istej kuchárskej knihy, ktorý začína kapitolu Úprava kurčaťa, bolo by pre Vás veľkým ochudobnením ak by som sa s Vami o tento skvost nepodelila./text uvádzam v pôvodnom znení - bez akýchkoľvek korekcií, áno naozaj tam uvádzajú boly s Y :)/.


"Vo väčších mestách dostaneme kúpiť kurčatá očistené, ale v malých mestách kupujeme živé, alebo dochováme si ich doma. Pri kúpe kurčiat musíme dbať, aby boly dobre chované a mäsité. Také sú kurčatá žlté. Kurča biele, namodralé nie je chutné, ani mäsité. Na vysmážanie sú najlepšie kurčatá 8-10 týždňové, väčšie sú už vhodné na paprikáš alebo pečenie. Plnené pečené kurčatá sú výdatnejšie."

Recept uvádzam ako bol uverejnený v knižke a dopĺňam ho mojimi praktickými postrehmi z realizácie :).


Retro kurča :

1 kurča (ja som použila kuracie stehná)
maslo
1 PL horčice
ocot (použila som balsamico)
1 PL kyslej smotany
soľ

Postup:
Rozkrájané, posolené kurča upečieme napolo v masle. Rozmiešame asi čajovú lyžicu horčice, trochu octu, trochu masla, 1 čajovú lyžicu smotany.  Polovicu tejto omáčky nalejeme na kurča a pečieme ho ďalej, až zmäkne. Druhú polovicu omáčky len pri podaní vlejeme na hotové kurča. Podávame s novými zemiakmi.







Na tento recept som použila kuracie stehná- tie máme najradšej, umyjeme si ich nasolíme, vložíme do pekáčika, nádoby v ktorej ich budeme piecť. Na každé stehienko (časť kurčaťa) dáme plátky masla, kurča trošku podlejeme.V tomto recepte je uvádzaná mierka čajová lyžica (neviem aká veľká bola čajová lyžica na Slovensku v roku 1943), ja som to zmenila na polievkovú  lyžicu nakoľko množstevne toho bolo veľmi málo a tak isto som si mierku "trochu" odmerala polievkovou lyžicou. (mierka teda 1:1:1:1).


Vložíme do vyhriatej rúry a pečieme na 200°C do polomäkka ( ja som ich aj počas pečenia obrátila aby sa zapiekli zo zadu, nakoľko keď na ne dáme omáčku už ich neobraciame). Pekáčik vyberieme a lyžicou rovnomerne rozdelíme polovicu omáčky na kúsky kurčaťa- omáčka sa nám rozpúšťa a obteká nám mäso. 



Vložíme naspäť do rúry a pokračujeme v pečení, už neotáčame!, a dopečiem do mäkka.
Podávame so zemiakmi (teraz už nové asi moc nezoženieme :)) alebo s ryžou a na tanieri ešte lyžičkou dáme z horčicovej omáčky na každý kúsok.

Dobrú RETRO chuť ! :)



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára