pondelok 3. novembra 2014

Chlebové placky s plnkou

Od rána som premýšľala čo variť, niečo nové, chutné, ale aj iné... Pri pohľade na studený hmlistý deň som sa v mysli preniesla na dovolenku - teplo, slniečko a ... ! Spomenula som si na placky, ktoré na dovolenke piekla staršia pani na železnej platni, boli plnené bylinkovým syrom a boli parádne! Použila som niečo z receptu od mojej sestričky :) a pripravila tieto placky :). 



Chlebové plnené placky

3 šálky hladkej múky (T-650 alias chlebová múka) 
1/2 sáčku sušeného droždia
1 a pol šálky vlažnej vody /alebo mlieka
1 lyžička cukru
1 lyžička soli
2 lyžice olivového oleja
masť
Plnka: syr typu Feta, sušené paradajky, bylinky, olivy
doska na vaľkanie, valček, plech


Postup:

Z teplého mlieka/vody z cukru a droždia si urobíme kvások (pozor na teplotu vody/mlieka aby sme kvasnice nezabili). Počkáme kým nám kvások "nabehne" v hrnčeku a pridáme ho do múky zmiešanej so soľou a miesime (ak máte potrebnú mechanizáciu použite ju! ja som miesila ručne- srdiečkovou varechou :) ). Vypracujeme si vláčne pevnejšie cesto a prikryté necháme vykysnúť.

          
V mištičke si zmiešame syr s bylinkami (podľa vašej chuti), nakrájame si sušené paradajky (to bol drahého vynikajúci nápad) :) na márne kúsky.


Do placiek môžeme dať čokoľvek nás napadne a chutí. Keď nám cesto vykysne rozdelíme si ho na rovnaké bochníčky (mne vyšlo z tohoto množstva 9ks). Na doske ich prikryjeme - utierkou a necháme ešte trochu kysnúť. 
Túto krásnu utierku som zdedila po mojej starej mame, ktorá ju vlastnoručne utkala a vyšila- ešte ako slečna do svojej výbavy, napriek tomu že utierka už má vyše 70 rokov je stále krásna aj keď je normálne používaná. Som veľmi rada že mám vo svojej kuchyni (v našej) takýto poklad.


Keď sa nám pekne zaguľatia :) vyvaľkáme si bochníčky na tenké placky. Na každú placku (na jednu polovicu) si dáme syr a sušené paradajky, olivy (čo len chceme), preložíme placku na polovicu a jemne prebehneme valčekom aby sa nám placka "spojila". Do placky môžeme dať naozaj čo nám chutí- bryndzu, syr, bylinky... Placky sa mi darili v rôznych tvaroch a veľkostiach, nijak som to neriešila.


V rúre si vyhrejeme plech na 200°C a potrieme ho bravčovou masťou, na zohriaty, natretý plech do rúry poukladáme placky (aby sa nám neprekrývali) a pečieme, každú placku aj obrátime a môžeme potrieť pri pečení masťou. Placky pečieme až sa nám na nich objavia hnedé plochy (nie čierne :)), vyberáme a vkladáme ďalšie až kým všetky neupečieme :) Placky môžete kombinovať s jogurtovo-cesnakovým dipom, potrieť len tak cesnakom, zajedať k dobrej kyslej hríbovej polievke, alebo len tak. Takže dobrú chuť k dovolenkou inšpirovaným plackám :)



P.S. Pod receptom Vás čaká ďalší, bonusový príspevok, ktorý som si nemohla nechať pre seba, veď kto by nechcel poznať desatoro pre gazdinky a kuchárky, pardon páni  (pred 70 rokmi nikto nepredpokladal, že sa nám sem votrie genderova rovnosť!). Pekné čítanie :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára