nedeľa 16. novembra 2014

Bravčová panenka s chuťou stredomoria :)

V čase zabíjačiek mala u nás bravčová panenka jediný spôsob prípravy. Hovorilo sa tomu "rybky". Panenka sa plnila zmesou na výrobu klobás, najprv sa do nej urobil otvor a následne sa normálne nasadila na plnič klobás a natlačila sa plnkou. Naplnené panenky sa obalili do brušného sadla - sieťky a dali sa piecť. 
Musím sa priznať že táto úprava mne chuťovo príliš "nesedí". Radšej mám niečo viac ako mäso plnené mäsom.
Bravčovú panenku varievam pomerne často a veľmi rada. Je to vďačný kúsok mäsa na ktorom toho nemáte veľa čo pokaziť. Recept na plnenú bravčovú panenku som našla na stránkach kuchyne lidla, ale rovnako ako pri zapekanej hokkaido tekvici som musela recept poopraviť. Najmä v základnom údaji o čase pečenia panenky.



Plnená panenka - stredomorská :)

2 ks bravčovej panenky 
syr balkánskeho typu
sušené paradajky nakladané v oleji
cesnak
olivový olej/bravčová masť
rozmarín
soľ, korenie 
panvica, zapekačka


Postup:

Bravčovú panenku si umyjeme, osušíme a každú rozrežeme na polovicu - aby nebola príliš dlhá (z jednej, dlhšej spravíme dve kratšie). Dlhším užším nožom si do nej urobíme otvor (ja opatrne spravím otvor a potom ešte raz do kríža akoby sme vytvorili +) .Dávajte pozor aby ste ju neprepichli a neporezali sa. Nakrájame si sušené paradajky na kúsky a syr na hranoly - veľkosť - aby sa nám zmestili do pripraveného otvoru v panenke.V pôvodnom recepte sa do panenky mal dávať len syr, ale ja som si to upravila a so sušenými paradajkami je to naozaj výborné. Takže do pripraveného otvoru si pcháme syr a sušenými paradajkami- bude sa vám to mrviť a mazať, je to trošku babravá práca, ale oplatí sa. Panenku si dáme do zapekacej misky (alebo nádoby kde ju budeme piecť v rúre) a tam ju pokvapkáme olivovým olejom, osolíme, okoreníme, pridáme rozmarín a chvíľku ju tam necháme. Na panvici si rozohrejeme masť/olej a panenky zatiahneme - narýchlo opečieme z každej strany, pri opekaní si k nej prihodíme hlávku cesnaku rozkrojenú na polovicu.



Opečené panenky aj s cesnakom a rozmarínom vrátime naspäť do zapekacej misky a vložíme do vyhriatej rúry 200°C. Pečieme 20-55 minút, závisí od veľkosti, hlavne hrúbky panenky. (v pôvodnom recepte bolo uvádzané na 8-10 minút). 



Dĺžka pečenie závisí aj od veľkosti panenky - ja som ju najprv piekla 20 minút, ale keď som s nej odrezala plátok- v strede bolo mäsko ešte surové. Bravčovú panenku po upečení krájame na plátky a podávame so zemiakmi, alebo zapekanou hokkaido tekvicou



Dobrú chuť ! 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára